woensdag 29 december 2010

Nu kunnen we alleen nog maar wachten

Achterover zittend op de bank, zit ik te relaxen en te hopen. Vandaag hebben we een klein embryotje terug geplaatst gekregen.
Vanmorgen om kwart voor negen werden we gebeld dat we om half twee in het ziekenhuis werden verwacht voor een terugplaatsing. Mijn blaas moest vol zijn, maar verder wilde ze nog niks loslaten over hoeveel er bevrucht zijn etc.
Voordat we weg gingen nog even geplast, want binnen een uur zou mijn blaas wel weer gevuld zijn, met al die liters water die ik moet drinken. Nou ik kreeg gelijk, met een half uur was mijn blaas al meer dan vol en in het ziekenhuis kon ik nog net met veel pijn en moeite het toilet bereiken. Toen nog maar twee glaasjes water erin en wachten tot half 2. Het werd uiteindelijk 10 minuten later en ik zat hem echt te knijpen.
Ik lag al klaar in de stoel met die rottige eendenbek erin, maar ik hield het echt niet meer. Ik kon alleen maar aan plassen denken en het maar proberen in te houden om niet zo liggend in de stoel de boel onder te plassen. De arts zei nog, als je het niet red moet je het zeggen en dan kan je even de druk er een beetje afhalen en anders moet ik bukken. Haha, maar ik hield het echt niet meer. Dus even snel een beetje plassen en weer terug in die stoel. Nou geloof mij een beetje plassen is echt niet tof, zeker niet met een volle blaas. Dat kost moeite en doet zeer!!! Maar het is gelukt.
In de stoel weer die eendenbek erin en een slangetje zo mijn baarmoeder in. Via een echo kon je precies zien wat ze aan het doen was. Vervolgens kwam de IVF-analist met een ander slangetje die in het eerder aangebrachte slangetje kon. Zo kon ze zonder prutsen heel gemakkelijk dat slangetje tot acherin mijn baarmoeder stoppen. Even het vloeistof doorspuiten en zo zag je op de echo wat wittigs verschijnen. Dat was de vloeistof waar ons kleine embryotje in moest zitten.
De analist inspecteerde het overgebleven vloeistof, maar daar zat verder niks meer in, dus moest het in mijn baarmoeder zitten.
Wow dat was echt zo gebeurd, op het plassen na dan.!!
Nu moeten we wachten en vandaag rustig aan doen. Mocht nu niet tillen, roken en drinken. Maar morgen mag ik, binnen het normale, gewoon alles weer doen.
Hopenlijk gaan de komende weken snel voorbij en krijgen we tussendoor nog goed nieuws over de overgebleven embryotjes.
JAAAA er waren er nog meer. 18 eitjes waren er zondag gevonden, daarvan waren er 9 goed rijp. De zaadjes hebben vervolgens goed werk verricht, want 6 eitjes zijn er bevrucht!! Hiervan hebben 5 eitjes zicht goed gedeeld en vandaag hebben we de mooiste ingebracht gekregen. Nu zijn er dus nog 4, als die zich nu nog even goed gaan delen dan kunnen die worden ingevroren. Dat is dan een cryo (ik noem het een eskimo), deze cryo kunnen ze dan eventueel in een andere cyclus terug plaatsen, mocht deze poging niet lukken.
Voorlopig hoop ik op een mooi resultaten van deze poging. Wel is het heel vreemd, bij iedere keer plassen en stukjes lopen ben ik bang dat het eruit valt, maar overal lees je dat dat niet kan. Daar vertouw ik dan maar op.
Nu is onze hoop gevestigd op een positieve test maar daar zullen we nog even op moeten wachten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten