donderdag 16 december 2010

1, 2,3 .... .....prikkie (door Janneke)

Zoooooooo, de eerste twee prikjes zitten erin. Gister aan het eind van de middag is mijn cyclus gegonnen, dus ik moest er vandaag aan geloven.
Vanacht heb ik heerlijk geslapen en gelukkig ben ik nuchter genoeg om het overdag van me af te zetten. Maar gister had ik het wel even moeilijk, poeh, heb ik al die tijd uitgekeken naar dit moment en het idee gehad dat de tijd kroop, zo was het ineens de eerste dag.
Jip zag al aan mijn koppie dat het begonnen was, toen ik thuis kwam. Gelijk kwamen de waterlanders, want nu zou het spannend gaan worden. Heerlijk even zo'n ontlading!!!! Daarna gelijk de papa's en mama's ingelicht dat we zouden gaan starten.
Jip heeft vanmorgen even heel lief het ziekenhuis gebeld, om te vertellen dat ik ongesteld was geworden en gelijk een afspraak te maken voor de eerste Follikel meting. Dan gaan ze kijken hoe de eiblaasjes groeien, of het niet te langzaam of te snel gaat en hoeveel er al rijpen.
Maandag om half 8 's morgens zijn we de eerste. Daarna zullen we nog zo'n 3 keer heen moeten voordat de punctie zal plaatsvinden.
Maar eerst moeten we nog iedere dag PRIKKEN, maar na vandaag zal dat niet zo'n probleem meer zijn.
Samen hebben we de spuitjes klaar gemaakt en gekeken hoe het allemaal ook al weer moest.
Daarna was het mijn beurt, buikplooi pakken, diep adem halen en...  haha .... wachten. Pfff, hoe moet je dat nou doen jezelfs zo prikken. Nog een keer ademen en dan toch maar prikken, je voelt een licht prikje en verder voel je niks als de naald erin gaat. Even het knopje indrukken om alle sap in je te spuiten, nog even wachten en klaar. Freya heeft toegekeken en geluk gehad, het deed geen pijn dus heb ik haar niet hoeven knijpen.
Het viel dus enorm mee!!!! Van de laatste had ik even jeuk, maar verder voel ik er nog niks van. We zullen zien wat het met me doet.
Voorlopig kan ik nog lachen en hoop ik dat het gauw half januari is. Nu voelt het nog ver weg, maar we zullen zien, voor we het weten is het zo ver.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten