zaterdag 31 maart 2012

Vakantie update

Nou hier even een berichtje vanaf Egypte.
Maandag hebben we de vlucht goed overleeft, helaas moetsen we wel anderhalf uur wachten voor we aan de beurt waren om in te checken. De compuyers waren kapot dus alles moest met de hand gebeuren. Maud werd het na een tijdje wel zat in de maxicosi, maar slapen wilde ze niet want er was zoveel te zien. Daarna moesten we rennen naar het vliegtuig want die zou over 10 minuten vertrekken.
Door de douane en daarna door de poortjes. Wat een gedoe is dat zeg kind uit de maxi cosi, maxicosi op de band door het runtge apparaat. Kinderwagen inklappen en die ook op de band. Dan met kind en al doorhet poortje. Kleine in de maxi cosi, kinderwagen uitklappen maxi cosi erop. En dan moet je tussendoor ook nog je eigen spullen veilig stellen.
Daarna was het rennen naar het vliegtuig. Helaas hadden we toen we er eenmaal in zaten toch nog een uur vertraging, omdat er tijdens het inchecken iemand niet had zitten opletten. Een paspoort was niet lang genoeg meer geldig dus die persoon mocht niet mee. Gevolg du koffer moest uit het vliegtuig. WHAAAA hebben we daarvoor zo moeten rennen.
Maud heeft zich voor zo'n klein frummeltje prima gehouden. Ze was wat meer wakker als anders, maar er was ook zoveel te zien. We zaten recht aan het gangpad en we hebben heel wat kijkende blikken gehad naar dat mini mensje bij ons op schoot. Af en toe was ze zo moe dat ze echt niet zelf in slaap kwam. Dan hielp het om haar even in te bakeren en dan sliep ze heerlijk.
Tijdens het dalen heeft ze bij mij gedronken en eigenlijk geen last gehad van haar oren.
Hier doet ze het verder heel goed, overdag slaapt ze niet zo lang als thuis en drinkt ze wat vaker maar ja wij hebben ook meer dorst dus dat is logisch. 's Avonds en 's nachts haald ze de schade weer in. Rond 6 uur gaan haar luiken dicht en die gaan alleen open om af en toe wat te eten. Tot 's morgens een uur of 7 slaapt ze weer door.
We zijn veel buiten en dan ligt Maud vaak in haar campingbedje bij het zwembad, lekker wakker of slapend. Als we weg gaan gaat ze mee inde wagen ook in de plaatselijke bus gaat dit heel goed. De mensen staan voor je op en helpen je met instappen en uitstappen.
Voornu hebben we nog anderhalve dag om te zonnen en daar gaan we nog even heerlijk van te genieten.
Ik heb een paar foto's op facebook gezet omdat het hier op de blog via de ipad niet lukt.