dinsdag 3 januari 2012

update

Vandaag weer een tochtje naar de verloskundige, vanaf nu moet ik iedere week even heen om te kijken hoe het met ons beide gaat. Iedere keer mag ik een potje plas meenemen om te zien of ik niet teveel eiwitten erin heb zitten, wat weer kan duiden op zwangerschapsvergiftiging.
Mijn plasje was goed en mijn bloeddruk was ook prima in orde, iets hoger als bij alle andere controles, maar toen zat ik steeds richting de te lage kant.
Van de assistente kregen we ook nog uitleg over wanneer we de verloskundige moesten bellen en over de voorbereidingen voor de bevalling. Morgen maar eens bellen voor de klossen (en de po) wel zo fijn want die worden hier in de regio bezorgt en opgehaald.
Bij de verloskundige mocht ik even op de weegschaal, pffff 12 kilo is er nu bij, de dame is ook super hard gegroeid de laatste twee weken, want mijn buik is flink groter geworden.
De jonge dame ligt alleen nog niet helemaal vast met haar hoofd, ze ligt wel goed voor de uitgang, maar het zou beter zijn als ze wat meer gaat indalen. Nu moet ik als mijn vliezen breken gaan liggen om te voorkomen dat eerst de navelstreng of een hand naar buiten komt.
Ik was wel nieuwschierig of ze ook een schatting kon doen over de grote van het kindje, zeker omdat mijn buik niet heel groot is.
Ze gaf aan dat als ze mijn buik zo zag, ze het idee had dat het een klein kindje zou zijn, maar als ze mijn buik zo voelde, dan was het wel allemaal kind en ze dacht dat het rond de 40 weken misschien iets onder het gemiddelde gewicht zou zitten, zo'n 3200 gram.
We zullen het over een paar weken wel zien.

Vanmiddag wel even een waterdichte molton gehaald, mochten de vliezen ineens breken dan hoeven we niet gelijk een nieuw matras te kopen. Die vanavond maar even op bed leggen, al gaan we er natuurlijk van uit dat mijn vliezen nog even heel blijven.

Voor vandeweek nog wat leuke en informatieve dingen op het programma. Vrijdag komen mams en zus op visite en gaan we mijn buik eens even vereeuwigen in gips en maandag een informatieavond over borstvoeding, eens kijken of we daar iets wijzer van worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten