vrijdag 9 september 2011

Gek

Nee, ik ben niet gek, ik vind het gewoon gek of eigenlijk ook niet maar het is wel vreemd. Lekker verwarrend is het wel.

Ik zal even uitleggen hoe het zit. Ik wilde graag een blogjes schrijven over mijn drukke en energieke hoofd en mijn niet zo energieke lijf. Ik wilde schrijven dat ik verdrietig was, maar dat ben ik niet, want ik ben juist hartstikke blij dat ik zwanger ben en we een kindje krijgen. Toen dacht ik dan ben ik boos, maar ook dat ben ik niet. Dan maar teleurgesteld...

... nee ook dat niet, dit hoort erbij, dat je eerder moe bent en de dingen anders gaan. Maar wat is het dan??? Ik weet het niet dus is het maar gek, maar ook dat is het niet. Het is allemaal volkomen normaal, honderden, nee duizenden of eigenlijk miljoenen vrouwen ervaren het als ze zwanger zijn. Maar ja ik ben voor het eerst zwanger en ja natuurlijk iedereen verteld het en dat kunnen ze honderd keer vertellen, maar eerst moet je het ervaren voordat je het kunt gaan geloven.

Zelfs dan ga je toch nog even door voordat je het ECHT kan geloven, maar ik kan niets anders zeggen als dat het echt waar is!!!!

Je lijf veranderd en je kunt een stuk minder als dat je in je hoofd zou willen. Wat zou ik graag alle kids willen tillen op mijn werk, wat zou ik graag honderd keer bukken of trampoline willen springen.
Wat zou ik graag even lekker hardlopen, dingen willen naaien, een bedje helemaal kaal schuren of 2x 120 kilometer rijden om tot diep in de nacht even heerlijk catan te spelen, samen met een paar gezellige meiden en een glaasje kinderchampagne van Jip en Janneke. Maar het zijn allemaal dingen waar ik stuk voor stuk van merk dat ze niet gaan. Het zijn allemaal dingen die ik even moet laten voor ons kleine wondertje wat in me groeit. Dat maakt me natuurlijk wel een beetje verdrietig, boos en teleurgesteld, want in mijn hoofd zitten tientallen stuiterballen en gedachten die zitten te bonzen en stuiteren tot ze UITgevoerd kunnen worden, maar (zoals iedereen al zei) soms moet je gewoon even stoppen en stilstaan/zitten. Iets wat ik ook met heel veel liefde over heb voor ons wondertje, maar oooooooo wat is dat MOEILIJK!!!!

Maar als ik dan zo rustig zit op de bank en kleine Cees voel draaien en ploppen dan is het zeker de moeite waard om heerlijk te zitten en te genieten.
De stuiterballen stuiteren nog wel even door in mijn hoofd maar ze zullen moeten wachten tot een ander moment, hoe moeilijk ik dat ook vind...

Lieve meiden in seandelft, heel veel plezier vanavond, drink er 1 op mij!!!! Op 1 na dan maar als je geluk hebt dan heeft Tammie die kinderchampagne nog gehaald en mag je daar heerlijk van genieten. Nog GEFELICITEERD meid. Knuffel van Miran

Geen opmerkingen:

Een reactie posten