woensdag 14 september 2011

20 WEKEN!!!!

Jippie, we zijn 20 weken zwanger!!!! We zijn op de helft!!! In tijd dan, want voor de rest zijn we nog lang niet op de helft.
Wel een leuk weetje wat bij deze mijlpaal hoort en dat is dat ik vandaag zwangerschapsbroeken heb gekocht, mijn spijkerbroeken begonnen nu toch echt te knellen en er was vooral ee persoontje die dat niet tof vond, vrij duidelijk liet kleine Cees dat blijken, schopjes, stootjes, draaien het was net of hij/zij schreeuwde "geef me eens een beetje ruimte, ik ben aan het groeien hoor!!!!!"
Nou dat moeten we nu dan maar gaan doen, twee spijkerbroeken en een kortebroek (voor de vakantie) ben ik nu rijker, met een byzonder mooie sjaal (Arjen zijn benaming voor de stoffen band aan de bovenkant) Die sjaal wordt trouwens nog wel even omgevouwen want dat vindt ik nog niet zo fijn zo,n doek tot zo hoog op mijn buik. Van boven heb ik nog wel wat ruimte, maar ik geloof dat als kleine kees zo doorgaat met groeien dat het eerder als verwacht opgevuld is!!!
De laatste twee weken is mijn bescheiden buikje uitgegroeid tot een heel net buikje voor de weken waar ik in zit en eindelijk heb ik het idee dat je ook kan zien dat ik zwanger ben.

De afgelopen week zijn we druk geweest met voorbereidingen voor de kleine.
Er moet een heel mooi bedjes helemaal geschuurd worden, het voeteneind is klaar en nu gaan we beginnen aan het hoofdeind. het is een hele klus, maar wel het geeft wel heerlijk voldoening om bezig te zijn met het slaapplekje van de kleine.
Verder is de kamer van de kleine gestuuct, uiteindelijk is het toch een andere kamer geworden als dat we in gedachten hadden. Maar eigenlijk is deze veel beter, de kast zit er al in, dus hoeven we alleen nog maar een commode te kopen, Die heb ik al gevonden maar ik moet nog even geduld hebben want ik moet wel de hoogste bieder zijn.
 


Het is een heel mooie oude commode die al helemaal opgeknapt is, past helemaal goed bij het bedje!!!
We zullen dus maar afwachten of hij uiteindelijk voor ons bestemd is!!!



Dinsdag waren we weer bij de verloskundige en met zowel moeders als met kind was het allemaal goed, mijn bloeddruk was 112/72 dus heel netjes en ook het hartje van de kleine klopte heel mooi regelmatig,

Arjen kan sinds de 10de ook genieten van de kleine en dan van de schopjes en stootje. 's Avonds voelde ik dat Cees wakker was en vroeg ik of Arjen een beetje geduld zou hebben, nou dat ging wel even. Dus daar lagen we dan gezellig tegen elkaar aan met Arjen zijn hand op mijn buik en geduld moest hij hebben, maar dat werd uiteindelijk beloond. Daar waren dan een paar plopjes. Arjen was nog een beetje sceptisch en zei dat het net zo goed mijn darmen konden zijn. Ja als daar nog darmen zaten dan kan dat maar die zitten nu toch echt een stuk hoger.
Maar maandag avond werd hij beloond met een flinke schop, alsof Cees wilde zeggen "he pa dit zijn geen darmen hoor!!!!"
Dinsdag avond hadden we een dwars ligger of eerder rechts ligger. Rechts zat een hele berg kind en links zat helemaal niks, later voelde ik de kleine langzaamaan draaien en was mijn buik weer netjes gevuld.

Cees groeit dus goed en zorgt voor een hoop gezelligheid en werk, maar we hebben het er graag voor over, voor de kleine wiebel worm in mijn buik

Geen opmerkingen:

Een reactie posten